KIWI gir seg aldri
Kiwi gir seg som kjent aldri, og forlenger kontrakten som hovedsamarbeidspartner ut 2024.
Kiwi har en lang historie som sponsor av Mjøndalen IF, og har de siste årene stadig forsterket avtalen. I 2021 ble sponsoratet løftet fra en lokal avtale, til en avtale med KIWI sentralt, og for et år siden rykket de opp, og ble hovedsamarbeidspartner for Mjøndalen Fotball.
Denne avtalen er veldig gledelig og viktig for hele Mjøndalen Idrettsforening. At KIWI velger å forlenge avtalen er imponerende, og viser at dette lange samarbeidet er riktig for begge parter. Samtlige grupper i MIF får videreført sine tidligere avtaler slik at hele MIF dermed blir tett knyttet til KIWIs butikker i nærmiljøet vårt.
Det at vi kan stå samlet om en så stor samarbeidspartner som KIWI viser også at de ser idrettsforeningens betydning i lokalmiljøet, sier MIFs daglige leder Svein Erik Gevelt.
Prispresseren øker ikke bare avtalen, men også synligheten. KIWI flyttes fra shorts til krage på A-lagets hjemme- og bortedrakter, og den grønne dagligvaregiganten blir også godt synlig på alle idrettsforeningens arenaer.
«Vi er enormt glade for at KIWI nå ikke bare forlenger avtalen, men også øker den.» – sier Salgs- og markedssjef Morten Sørlie, med smilet til en som nettopp har fått lov til å åpne en julegave før julaften.
«KIWI er ikke bare en viktig støttespiller for vår satsning på toppfotballen, men også for bredden, og for hele klubben. Avtalen innebærer et samarbeid med flere lokale KIWI-butikker, som blant annet vil bidra til gode kampdagsopplevelser. KIWI er mer enn en passiv bidragsyter, de er en aktiv samarbeidspartner, som bidrar på flere måter en den økonomiske.» - fortsetter Morten.
Kjapt, trygt og billig
Legg til sunt, så har du oppsummert mange av KIWI sine fokusområder - og kanskje også de kravene sportsjef BP setter til mulige nye spillere?
Selv om klubben og økonomien er liten, har nok MIF og BP flere krav til nye spillere enn at de er kjappe, sunne og billige, men KIWI og Mjøndalen har mange sammenfallende verdier.
«Disse felles verdiene er viktig for oss.» - sier sponsorsjef i KIWI, Espen Eriksen, og utdyper: «Vi er begge svært opptatt av å skape et levende nærmiljø, med sunne og gode aktiviteter for barn og ungdom. Idretten er en glimrende arena for inkludering og mangfold, samtidig som den fremmer god helse og sunne vaner. Dette er verdier vi setter høyt, og som Mjøndalen som idrettslag har vist at de både brenner for, og etterlever. Mjøndalen har gjennom blant annet sitt «MIF for alle», gjort mye for bygdas innbyggere i alle aldre, alle sosiale lag og med alle bakgrunner.»
«Gjennom utvidelsen av avtalen vil vi fortsette vår støtte til både topp og bredde, og samtidig være godt synlige med toppfotballen. Sammen med klubben skal vi fortsette å skape aktiviteter for barn og unge» - sier Eriksen, før han runder av:
«Vi er veldig glade for å samarbeide med en klubb som ønsker å ta sin del av samfunnsansvaret, slik Mjøndalen gjør. Som oss i KIWI, har de ikke bare fokus på de menneskelige, men også på bærekraft og miljø. Likevel - selv om vi i KIWI hyller klubbens miljøengasjement generelt, og spesielt motet i forbindelse med kampanjen rundt resirkulering og draktprosjektet i fjor, er Morten og jeg enige om at det heretter kun er KIWI som får lov til å stille i grønt.»